De ChoNU boys - Reisverslag uit Muyenga, Congo, Democratische Republiek v van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu De ChoNU boys - Reisverslag uit Muyenga, Congo, Democratische Republiek v van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

De ChoNU boys

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

06 Mei 2017 | Congo, Democratische Republiek v, Muyenga

Woensdag was de dag, de dag van de voetbalwedstrijd tussen de teams van de school en ChoNU.
Via een vrijwilliger waren er echte shirts en dit was het moment om er iets leuks mee te doen.
Omdat ik niet echt van het voetballen ben werd de hulp ingeroepen van een van de leerkrachten. Voor 20.000 shilling (ongeveer 6 €) wilde hij alles wel voor me regelen. Nou, dat heeft hij gedaan; twee stoere teams, trainingen en zelfs een echte scheidsrechter en 2 lijnrechters! Het zag er super uit!
Voorafgaand aan de wedstrijd was er iets te snoepen voor alle kinderen van de school (Julieta en Ditte, wat hebben ze genoten, bedankt voor jullie donatie!).
Maar toen was het dan zover er kwamen de teams heel officieel het veld op en begon de wedstrijd. Het was fantastisch; ze gingen er helemaal voor. Ook het publiek genoot en moedigde de spelers aan. En na een uur spelen gingen de ChoNU boys er met de cup vandoor! De foto's zeggen genoeg, wat een mooie dag!

• 06 Mei 2017 - 23:54

Henk En Diny Petter:

Hallo Jeannet,

Wat weer leuke verhalen vanuit Oeganda! En vandaag ook de foto's gezien van de voetbalwedstrijd!
    Het plezier straalt er van af!!
    Je bent daar nu nog ruim een week hè?
    We wensen je alle goeds en veel plezier!
    En alvast ook een goede vlucht terug naar Nederland!

Hartelijke groeten uit Dedemsvaart

• 07 Mei 2017 - 12:25

Rita Oenema:

Hallo Jeannet,

Wat weer een enthousiasme daar uit Oeganda
    Je hebt het wel weer naar je zin.
    Leuk om je verslagen te lezen
    Geniet er nog van voor je het weet ben je weer terug in Zeewolde.

Groetjes van Rita

• 08 Mei 2017 - 19:46

Pa En Ma:

Lieve Jeannet.

Net weer hele verhalen van je gelezen met hulp van Rita
    Fantastich dat je het daar weer zo naar je zin hebt, en dat het goed met je gaat.
    Nog een paar fijne dagen en een goede thuiskomst.

Liefs van Pa en Ma.

• 09 Mei 2017 - 20:34

Riekie:

Wat een mooie verhalen weer. Soms ben ik een beetje jaloers maar vooral heel erg trots dat je dit allemaal doet. We kletsen weer snel bij als je terug bent. Liefs, Riekie