Fijne Paasdagen - Reisverslag uit Muyenga, Congo, Democratische Republiek v van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Fijne Paasdagen - Reisverslag uit Muyenga, Congo, Democratische Republiek v van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Fijne Paasdagen

Door: Jeannet de Jong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

21 April 2019 | Congo, Democratische Republiek v, Muyenga

Het is vandaag eerste Paasdag, maar ik veel heb ik er niet van gemerkt. In Nepal is 90% van de bevolking hindoeïsti of boeddhist en Pasen speelt hier dan ook geen rol. Daar komt nog bij dat hier alleen de zaterdag weekend is dus voor mij was het gewoon een werkdag.
En dan mijn project....vorige week nog zo enthousiast; leuke leerkrachten, een pittige groep en een mooie uitdaging. Opeens is het toch weer anders. De logopedist van de school heeft opeens ontslag genomen en de leerkracht waar ik mee samenwerk gaat het overnemen (?). Dingen gaan soms snel hier en vanaf vandaag moet zij zich gaan inwerken. Er wordt er dan ook maar vanuit gegaan dat ik samen met Babita ,de onderwijsassistent, deze pittige groep wel even ga draaien. Daar ben ik niet echt blij mee....communicatie met haar is is moeilijk omdat ze helemaal geen Engels spreekt en ik in het Nepalees niet verder kom dan “goedemorgen”, “bedankt” en “1,2,3,4,5). Bovendien lopen onze visies nogal uiteen (als een kind een ander kind slaat zet ik hem even op de stoel; zij geeft hem een stuk chocolade) en voel ik me vrij machteloos.....
Maar ach, zo gaat dat hier, ik zal maar proberen om er het beste van te maken de komende week.

Al was het een kort weekend, het was wel heel erg leuk. samen met Maaike en Femke een leuke dag uit, slapen in een lekker hotelbed en eindeloos genieten van een dikke steak na een week streng vegetarische happen; ik kan er weer even tegen!
Blijft er nog wat te wensen over hier in Kathmandu?
Misschien wat minder geroggel (zo smerig) wat minder regen (en de regentijd moet nog beginnen) en wat meer frisse lucht......
Maar verder is het top hier!

Liefs
Jeannet

  • 22 April 2019 - 14:28

    Bert Janice Quinn En Fyona:

    Ha zus

    Wat een avontuur... we wensen je succes en plezier komende dagen. Geniet van de mooie mensen en dingen om je heen.

    Veel liefs uit Brabant

  • 23 April 2019 - 16:57

    Septima Bramer:

    Hoi Jeannet,
    Wat mooi om te lezen dat je weer onderweg bent en je met name inzet voor de kinderen! Chapeau en dat ieder jaar opnieuw! Lees graag je avonturen en hoop dat je in Kathmandu nog een fijne, droge en gweldige tijd hebt! Warme groet, Septima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 45129

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: