En nu ben ik dan in Celendin..... - Reisverslag uit Celendín, Peru van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu En nu ben ik dan in Celendin..... - Reisverslag uit Celendín, Peru van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

En nu ben ik dan in Celendin.....

Door: Jeannet de Jong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

05 Juli 2015 | Peru, Celendín

Even een kort berichtje om te laten weten dat ik goed ben aangekomen in Celendin.
Gistermiddag kon ik direct aan de slag want Susan was er ook en hebben we met de kinderen gewerkt en ze thuis bezocht zodat ik een beetje weet waar en hoe ik kan beginnen.
Celendin is eigenlijk maar een klein stadje, maar de kinderen wonen ver uit elkaar en sommige zijn niet zo makkelijk te bereiken. Een van de meisjes woont ongeveer een uur lopen bij mij vandaan, en dan moet ik ook nog een stuk de berg omhoog lopen.....
Mijn plan om alle kinderen dagelijks te bezoeken gaat dus denk ik niet lukken, Morgen ga ik 3 kinderen bezoeken, en dinsdag 2, en daarna zie ik weer verder. Reken maar dat ik aan het eind van de vakantie een dijk van een conditie heb.
De ouders van de kinderen zijn erg hartelijk en vinden het helemaal geweldig dat er iemand met hun kind komt werken, en dan ook nog bij hun thuis.
De leeftijd loopt uiteen van 2,5 tot 8 jaar. Ik ben net op de markt nog maar wat speelgoed gaan kopen (auto, bal) want met letterkaartjes hoef je denk ik nog niet te beginnen. Maar we gaan het zien.
Voorlopig heb ik vandaag een verschrikkelijk luie dag. IK heb eigenlijk alleen maar zin om te slapen. Ben net na het eten er ook weer even in gekropen en slaap dan zo weer 2 uur., De twee gebroken nachten (in het vliegtuig en in de bus) breken me denk ik nu op. Daarnaast nog het reizen en de hoogte hier; alles bij elkaar ben ik aardig gesloopt. Ik kruip straks na het eten gewoon mijn bed weer in en dan ben ik er morgen weer helemaal.
Celendin is een klein stadje waar niet echt veel te beleven valt, maar het komt gezellig over en de mensen zijn gewoon en aardig. Een tourist, zelfs een verdwaalde, zul je hier niet tegenkomen. Lekker rustig dus!

Jullie weten nu dat ik in elk geval dat alles goed gaat en volgende keer zal ik wat meer vertellen over het werk.
O ja, mijn gastgezin (vrouw met een zoon) lijkt ook goed.

Hartelijke groet,
Jeannet.

  • 06 Juli 2015 - 11:43

    Septima Bramer:

    Hoi Jeannet,

    Een hele mooie en speciale tijd gewenst in Peru!
    Ik zal je reisverslagen graag blijven volgen en je verhalen na afloop willen horen.
    Het ga je goed en prachtig dat je dit ieder jaar opnieuw doet!
    Warme zomergroet van Septima.

  • 07 Juli 2015 - 10:32

    Suzanne :

    Hallo Jeannet!
    Leuk om te horen dat je goed aangekomen ben en dat het je tot nu allemaal bevalt.
    Nou, ik moet mijn best doen om je bij te houden op onze volgende wandeltocht als je nu een maand lang intensief "altitude training" heb !!
    Pas heel goed op je zelf, ik ben heel benieuwd wat je allemaal meemaak in de komende weken.
    Groeten
    Suzanne

  • 09 Juli 2015 - 10:37

    Rita Oenema:

    Hallo zus,
    Gisteren met pa, ma en Janneke je eerste verslag gelezen
    Fijn om te weten dat je goed bent aangekomen
    Geniet van deze mooie bijzondere weken in het verre Peru
    Pas goed op jezelf en we kijken uit naar je volgende reisverslag

    groeten van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 45250

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: