Hè CHoNU - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Hè CHoNU - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Hè CHoNU

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

02 Mei 2017 | Oeganda, Kampala

Het regenseizoen is begonnen en vooral 's avonds gaat het soms flink te keer. Toch, als het even kan, maak ik net voor het donker wordt (19.00 uur) graag een wandeling door het dorp. De mensen en kinderen kennen me nu. Vorig jaar hoorde ik steeds ' Chantal' ( zij heeft hier 2 jaar gewoond) als ze me zagen, maar nu komen ze naar me toe en hoor ik vooral 'CHoNU'. Gisteren kwam ik een jongen tegen die me heel enthousiast begroette met 'Hè CHoNU'. Ik werd er helemaal blij van!

Lieve ouders, jullie donatie heeft weer een goede bestemming gekregen. Deze week is de timmerman uit het dorp geweest en gaat een mooie boekenkast timmeren voor alle boeken.

Het weekend ben ik hier gebleven. De was, mijn kamer, een boodschap en de kerk; dit waren zo ongeveer bezigheden hier. Lekker de deuren van CHoNU open gezet en al gauw druppelden er zo'n tyu30 kinderen binnen. Tekenen, spelletjes, puzzelen; ze vinden het prachtig. En het puzzelen gaat met sprongen vooruit, ipv 20 zijn nu de puzzels van 50 stukjes favoriet.
Ook komen er nu 2-jarigen binnenstappen en het lijkt soms net een crèche. Grappig is dat de kleintjes hier lang niet zo veeleisend zijn als in Nederland

Vier keer per jaar hebben de kinderen op school toetsen, die hier heel gewichtig 'examens' worden genoemd. Afgelopen week was het weer zo ver. Nu dit weer achter de rug is breekt er een rommelige week aan. Er zijn geen lessen meer, maar de kinderen komen wel naar school. Mijn klasje zit zo nu en dan ook bomvol.
Vrijdag begint de vakantie en ik heb besloten om dan weer terug te gaan naar Kampala.
Mijn. Volgende bericht zal hier weer vandaan komen.

Tot ziens en liefs

Jeannet

  • 03 Mei 2017 - 20:27

    Anneke Koelewijn:

    Hoi Jeannt

    Geniet van je reis. Lijkt me prachtig om alles weer terug te zien

    Harteijke groet van Anneke Koelewijn

  • 04 Mei 2017 - 16:11

    Suzanne:

    Hoi Jeannet,

    Alles klinkt zo mooi en vriendelijk en ontspannen. Fijn dat je zo veel voor de kinderen betekenen. Veel plezier in Kampala en pas goed op je zelf.

    Groetjes
    Suzanne

  • 04 Mei 2017 - 16:22

    Septima Bramer:

    Hoi Jeannet,

    Wat mooi dat je nu al weer terug bent in Oeganda!
    Fijne tijd nog in Kampala en een goede vlucht naar huis.
    Hoor later graag meer details wanneer we elkaar weer spreken ;-)

    Groet van Septima.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 45244

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: