Ver van huis. - Reisverslag uit Barrio Norte, Dominicaanse Republiek van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Ver van huis. - Reisverslag uit Barrio Norte, Dominicaanse Republiek van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Ver van huis.

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

27 Juli 2014 | Dominicaanse Republiek, Barrio Norte

Het was weer een leuke, maar pittige week. Ik had mijn handen vol aan het autistische jongetje. Hij kan heel goed leren maar niet in een groep functioneren. Als de dingen niet gaan zoals hij heeft bedacht begint hij te schreeuwen en te huilen. Dit geeft zoveel onrust in de groep; kinderen worden hier bang van. Daarom hebben we vrijdag een gesprek gehad met moeder en gezegd dat hij niet meer kan komen. Heel jammer, maar het kon niet anders.

Na zo'n week is het wel lekker om er weer even tussen uit te gaan. Ik ben gisteren met de bus in Santa Martha aangekomen, een stadje helemaal in het noorden.
In het hostel heb ik dan weer internet en wifi en kan ik weer mijn mails lezen en app'en. Toen pas las ik over het vreselijke vliegtuigongeluk en wat voor impact het heeft in Nederland. Ik zie door de week geen tv en lees geen kranten en had dit nog helemaal niet meegekregen. Op zo'n moment ben ik weer helemaal Nederlander en voel ik me even heel ver van huis.

Jeannet

  • 27 Juli 2014 - 16:03

    Henriette:

    Ha lieve Jeanet,
    Tja, zo ver van huis missen we altijd wat informatie en dan is het altijd heftig als je dit soort berichten als van het ongeluk binnen krijgt. En ook jij weet als geen ander, ondanks al het goede werk dat we overal un de wereld doen, we zijn toch Nederlanders en zijn erg begaan.
    Ik geniet weer van je verhalen, hoe schrijnend ook, het is zo herkenbaar! Het kleine beetje dat wij doen maakt toch een verschil voor veel kinderen! Ook al lukt het niet voor iedereen, ik ben trots op je!!! Ga vooral door!! Liefs Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 45258

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: