Koffers pakken - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Koffers pakken - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Koffers pakken

Door: Jeannet de Jong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

23 Juni 2013 | Nederland, Zeewolde

Gisteren heb ik de koffer weer van zolder gehaald, voor de zesde keer, om rustig aan weer in te pakken en over een paar dagen op reis te gaan.
Dit jaar naar Guatemala; ik wilde dit jaar graag weer naar Zuid of Midden Amerika; om het land, de natuur, de cultuur, de mensen, de kleuren, de taal, de muziek, de geschiedenis, en nog veel meer....
Begin februari heb ik contact gehad met de organisatie "het andere reizen" en nadat ik had verteld wat ik zocht kwam Guatemala eigenlijk vanzelf naar boven. Een paar weken later kreeg ik te horen dat er een project voor mij was op een school voor gehandicapte kinderen in Quetzaltenango (Xela); toen was de beslissing snel genomen, dit wordt de nieuwe reisbestemming.

En zoals elk jaar weer het probleem bij het inpakken; wat moet ik meenemen of eigenlijk wat kan ik meenemen, want 23 kilo is niet veel als er stapels puzzels, poppen, spellen, ontwikkelingsmateriaal, boeken, auto's en blokken klaarliggen.
En o ja, er moet natuurlijk ook nog wat kleding mee....de stad ligt op 2200 meter dus een warme trui is nodig, juli is het natte seizoen, dus een regenjas en natuurlijk wandelschoenen; Xela ligt in een dal, omgeven door vulkanen.

Donderdag om 13.00 vertrek ik vanaf Schiphol en kom 's avonds om kwart over 8 (plus 8 uur tijdsverschil) aan in Guatemala City. De volgende dag reis ik dan met de bus verder naar Xela.
Spannend allemaal, ik ben benieuwd. En zoals we het op de Spaanse les zeiden 'ya veré (ik zal het zien).
Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

Groetjes,
Jeannet

  • 23 Juni 2013 - 14:25

    Everien:

    Hoi Jeanet,
    Wat super dat je alweer gaat inzetten voor deze kinderen! Ik wens je heel veel plezier en succes en ik kijk uit naar je verhalen.
    Groetjes
    Everien

  • 24 Juni 2013 - 10:57

    Loni:

    Hoi Jeanet,

    De kinderen boffen, dat jij bij hen komt. Goede reis en een hele mooie tijd!
    Groetjes,
    Loni

  • 25 Juni 2013 - 11:17

    Suzanne & Peter:

    Querido amigo !

    Dat is mijn "google" Spaans. ;-)

    Ik wou even zeggen veel succes in Guatemala, pas goed of jezelf en ik ben benieuwd wat je daar allemaal krijg te zien en beleven !

    Groetjes
    Suzanne

    en groetjes en veel plezier van Peter !



  • 25 Juni 2013 - 19:48

    Henriette:

    Lieve Jeanet,

    Weer een heel nieuw avontuur, geweldig! Maar wat zal ik je missen dit jaar in Vietnam. En ik heb natuurlijk wat uit te leggen op het project in Ho Chi Minh.
    Ik wens je een hele goede reis en een geweldige tijd in Guatemala. Na de vakantie hebben we elkaar weer vast heeeeeel veeeeel te vertellen. Geniet ervan! En....ik ga je volgen. Ook al zitten we ver van elkaar, we houden contact.

    Lieve groet Henriette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 45374

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: