Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Bogota - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Bogota

Door: Jeannet de Jong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

13 Juli 2014 | Colombia, Bogota

Een paar dagen Bogota, wat een mooi begin van deze vakantie!
De reis naar Colombia verliep prima. Ik kwam precies op tijd in Bogota aan en daar stond Paulo (van het hotel) mij al op te wachten.
Ik was nogal duf van de hele reis, maar Paulo had wel behoefte aan een praatje en heeft de hele weg naar het hotel over menukaart van Colombia zitten zwetsen.

Deze twee dagen heb ik heel wat gezien van Bogota. Vrijdag met een groep mensen (waarvan de helft Nederlanders) de halve stad doorgecrossed en het centrum, parken, de arena (stierengevecht) gezien, fruit geproefd op de markt en zelfs de ´red light zone´ bezocht.
Vandaag met het openbaar vervoer gereisd. Dat alleen was al een belevenis (ik snapte er niets van....). Gelukkig zijn de mensen hier super aardig en zelfs als ik voor de derde keer vroeg welke bus ik nu moest nemen, bleven ze vriendelijk en liepen ze soms een stukje met me mee.

Door allerlei enge verhalen over criminaliteit en drugs vond ik het wel spannend om naar Bogota te gaan, maar ik vind het eigenlijk wel okee hier.
Morgenochtend ga ik nog lekker wat rondlopen in het oude centrum van de stad. Daarna is het weer tijd om de koffers pakken want om 13.30 uur vlieg ik door naar Barranquilla. Ik ben benieuwd hoe het de komende dagen zal gaan.
Ik heb nog geprobeerd wat foto´s mee te sturen ( ik heb niet voor niets een Iphone) maar de wifi is niet al te best, ik krijg de ze niet verstuurd).
Die komen de volgende keer.

Groetjes,
Jeannet

  • 13 Juli 2014 - 18:56

    Everien:

    Wat een heerlijk begin van je reis Jeannet. Hopelijk blijf je genieten van alles wat er op je pad komt. Ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    Liefs
    Everien

  • 14 Juli 2014 - 13:07

    Anneke Koelewijn:

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.Weer een heel ander land en cultuur. Boeiend om dat allemaal mee te maken. Ben benieuwd naar je verdere belevenissen. Groetjes, Annekel

  • 14 Juli 2014 - 17:26

    Wilma Buijgers:

    Hoi Jeannet,
    Wat fijn dat je een goede reis hebt gehad. En gaaf dat je al zoveel bekeken hebt in Bogata.
    Heel veel plezier!
    Groetjes Wilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 45325

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: