Goodmorning teacher - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Goodmorning teacher - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Goodmorning teacher

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

27 Juli 2011 | Ecuador, Quito

We zijn nu 3 dagen in Peguche, een rustig indianendorpje in de bergen. En geen leeslessen deze week; ik had het eigenlijk ook niet verwacht; in Quito heb ik 3 weken nodig gehad om te kunnen starten, hier heb ik maar 1 week en de mensen zijn hier ook nog afwachtender dan in Quito.Wel schattige die kinderen, de jongens hebben ook allemaal een vlecht (echte indiaantjes...).
Maar ik heb een nieuwe ´job´; Maandagochtend bleek dat er 5 meisjes waren die graag engelse les wilden hebben en nu geef ik ´s ochtends in het spaans engelse les. Soms vergeet ik om te schakelen naar het spaans maar een paar verbaasde gezichten helpen prima. We hebben het heel gezellig en al knutselend, plakkend en zingend leren ze toch heel wat woordjes en ze zijn super gemotiveerd.
In Peguche hebben de kinderen heel veel ruimte op te spelen en te sporten. Toen we maandag aankwamen wat het ´voetbalveldje´ helemaal overwoekerd door gras en onkruid. Een grasmaaier is hier natuurlijk niet, maar er zijn wel lama´s en maandagochtend zijn die met ons meegegaan en zorgen ervoor dat de kinderen vrijdag hier weer kunnen voetballen. Zo wordt dat hier opgelost......
´s Midddags weer allerlei activiteiten, een waterval, een bezoek aan een sjamaan (alternatieve genezer) waar we een rituele reiniging hebben meegemaakt. Heel indrukwekkend, maar mij net iets te spiritueel.
Morgen gaan we paardrijden in de bergen. Ik sta niet echt te springen van enthousiasme, maar ze hebben verzekerd dat de paarden erg tam zijn..... Daarna gaan we met een groep naar een rituele sauna waar naast het zweten ook gewerkt wordt met zang en allerlei rituelen (zou ook iets voor jullie zijn, Wilma!)...

Tot vrijdag zijn we hier in Peguche, daarna gaan we weer terug naar Quito.
Tot dan,

Groetjes,
Jeannet

Kortom,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 45307

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: