Cu Chi en een mooie DVD - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Cu Chi en een mooie DVD - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Cu Chi en een mooie DVD

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

27 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Het weekendje Hoi An was super. Vooral 's avonds is het er met al die gekleurde lampionnetjes erg gezellig op straat. Maar het meest heb ik genoten van mijn fietstochtje naar de zee. Erg stoer, ik op mijn fiets tussen al die brommers en scooters. Je moet wel even de regels weten; rood betekent niet altijd stoppen en rechtdoor op dezelfde weg geldt hier ook niet. Ik moest een aantal keer dan ook flink in de remmen! Maar het strand en de zee waren fantastisch
Zondag nog een bustour gemaakt naar My Son en weer heel gezellig met allerlei (vooral nederlandse) mensen gekletst.

De 2 klassen op het project draaien prima; mooi om te zien dat de teachers steeds meer routine krijgen.
Deze week heerste er een nerveuze spanning. Naast dagopvang is het ook trainingscentrum en de directeur heeft hiermee grootse plannen (en dat is nog zacht uitgedrukt...). Donderdag zouden er 60 studenten komen voor een training van een week. De directeur was er maar druk mee, alles moest er top uitzien want de minister zou aanwezig zijn bij de opening...
Maandag werd er een videoopname gemaakt in de klassen en het ochtendprogramma werd in de ochtend met een half uur ingekort. Wij werden ook verwacht bij de opening (maar toen wij werden gesommeerd om 'representatief' te verschijnen ben ik afgehaakt; wat een blabla....).
Donderdag toch een leuke verrassing; de DVD was klaar. Hij is prachtig. Het is natuurlijk eem promotiefilm maar het laat wel heel mooi zien waar we deze weken met elkaar zo hard aan hebben gewerkt. Ik kreeg er gewoon een brok van in mijn keel. En met de muziek en synchronisatie ( ik hoor mezelf opeens vloeiend vietnamees praten...) super!
Volgende week vrijdag hebben we een openingsfeestje/afscheidsfeestje en dan krijgen de ouders hem ook te zien. Wat zullen ze trots zijn op hun kids..Wij krijgen natuurlijk ook een kopie; wat een souvenir!

Woensdag ben ik met Henriette naar Cu Chi geweest, naar haar andere project. Een zusterorde van de RK-kerk heeft hier een schooltje opgezet voor kinderen die geen toegang hebben tot onderwijs. Heel mooi om te zien hoe deze kinderen met problematische gezinssituaties hier een goede en veilige plaats hebben en onderwijs krijgen. Kijk ook op de site
Www.care4thekids.nl

Op het project zijn nu nog 16 kinderen over. Deze peuters zijn niet gehandicapt maar hebben een achterstand door ondervoeding. Hiermee starten we volgende week nog een 3de groep.
Maar eerst gaan we het weekend genieten van een echte vietnamese bruiloft. We vertrekken morgenochtend om 6.00 uur met het vliegtuig en komen maandagochtend vroeg met de nachtbus weer terug. Het wordt vast heel bijzonder......

Lieve groeten,
Jeannet

• 27 Juli 2012 - 08:59

Everien:

Gaaf wat je allemaal meemaakt Jeannet, leuk om te lezen.
    Veel plezier bij de bruiloft, ben benieuwd hoe je dat gaat ervaren.
    Liefs Everien

• 28 Juli 2012 - 13:39

Anneke Koelewijn:

Helemaal top heb je het daar zo te lezen. Lekker op de fiets naar de zee..
    Ook leuk als je jezelf ineens vietnamees hoort praten!
    Geweldig om al die belevenissen zo mee te lezen.