Een weekendje 'echt' Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Een weekendje 'echt' Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Een weekendje 'echt' Vietnam

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

31 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

We waren helemaal klaar voor de bruiloft en zaterdagochtend om 7 uur landden we in Ca Mau, helemaal in het zuiden. We werden opgehaald door familie en startten de dag echt op z'n vietnamees, met een flinke kom noedelsoep.
In Bac Lieu bezochten we vervolgens een tehuis waar zo'n 60 kinderen en oude mensen worden opgevangen. Hier zag ik wat echte armoede is; ruim 20 kinderen in een donker vertrek waar ze leven, eten en slapen (sommigen nog niet eens in een bed). Er was behoefte aan alles maar de directeur gaf aan geen geld te willen omdat dit ergens in een broekzak verdwijnt. Wat was hier dan nodig? Een wasmachine, want alle kleding wordt nog met de hand gewassen. Henriette keken elkaar aan...een half uur later stonden we bij de lokale "Expert" en nog een half uur later werd de wasmachine op de brommer afgeleverd bij een hele gelukkige directeur.

Zo rond 12 uur kwamen we aan in het dorpje op het platteland waar de bruiloft gevierd zou worden. De bruidegom was er niet, die moest zijn bruid ophalen uit een ander dorp zo'n 200 km verderop. Alle buren en familie waren er al wel, druk met de voorbereiding; versieren en koken.
Om 5 uur kwam het bruidspaar en na een traditionele ceremonie kon het feest beginnen met eten (veel) en drinken (heel veel)
We vielen wel op; iedereen wilde met ons dansen en proosten...... Om half elf vonden we het wel mooi geweest en zijn we gaan slapen. Het zag er toen al niet meer uit, net als bij afloop van een popconcert.
De volgende morgen begon het feest weer van voren af aan; weer veel eten en drinken tot in de middag (pfff).
's Avonds vertrokken we met de slaapbus weer terug naar Ho Chi Minh, waar we om 3 uur 's nachts aankwamen; behoorlijk gaar, maar we hadden een fantastisch weekend gehad!

Een paar uur later stonden we weer op het project, en begon ik aan mijn laatste week en de start van de 3de groep. Volgende keer vertel ik hier wel over.
Lieve groeten allemaal
Jeannet

• 01 Augustus 2012 - 19:40

Inge:

Hoi muttie!
    Nog steeds goed naar je zin daar zo te lezen, tof dat je die bruiloft heb mogen meemaken! Ook je laatste week alweer daar, wat gaat de tijd snel zeg!
    Hier gaat nog steeds alles prima, zit nu in Zeewolde poes te vermaken en zelf ook lekker rustig aan te doen.
    Nog heel veel plezier daar!
    xx Inge en een mauw van poes

• 02 Augustus 2012 - 21:15

Riekie:

Fantastisch dat je een bruiloft mee mag maken. Dat is het echte Vietnam. Fijn dat alles zo goed gaat. En alweer je laatste week. Het is nu dus al weer bijna voorbij. Geniet nog even en dan weer veilig naar huis. Lieve groet, Riekie

• 04 Augustus 2012 - 15:45

Janneke:

Hoi zus

Ik lees weer met veel plezier al je belevenissen daar en volgens mij heb je het nog goed naar je zin.
    Het zit er al weer bijna op voor je wat is het weer snel gegaan allemaal.
    Geniet nog maar even van.

Groetjes Berten Janneke

• 06 Augustus 2012 - 15:58

Anneke Koelewijn.:

Hoi Jeannet, wat goed dat jullie een wasmachine geregeld hebben.
    Geniet er verder nog van en tot ziens, groetjes, Anneke