Back to basic - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Back to basic - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Back to basic

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

01 Juli 2013 | Guatemala, Quetzaltenango

Na een lange maar goed verlopen reis en een nachtje Quatemala-City ben ik vrijdagmiddag aangekomen in Xela (Quetzaltenango). En ik voelde me direct thuis want toen de bus het stadje inreed kwam de regen met bakken uit de lucht.
Mijn ´gastvrouw Sonia, kwam met ophalen; een klein, oud, maar super energiek vrouwtje, met gevoel voor humor (ze houdt van whisky en boksen). Alleen de kamer was wel even schrikken; mijn eerste gedacht was ´Jee, moet ik hier 4 weken leven´Echt ´back to basic´; een bed, een tafel en stoel en een kast en een raam wat maar een klein stukje open kan. Hetzelfde geldt voor het eten; veel bonen en brood; ook echt back to basic (gistermiddag in de stad maar even een broodje hamburger gegeten).
Het leek met het beste om de knop maar om te zetten, misschien is dit wel heel goed ....
Het weekend had ik mooi tijd om te wennen, ik ben de stad gaan verkennen en gisteren had ik een excursie geboekt en heb ik gezwommen in een warmwaterbron. De natuur is heel indrukwekkend hier, hoge bergen maar toch ook heel groen.
Omdat het ´s avonds vaak regent en mijn huisgenoot het weekend weg was, lag ik al vroeg op bed en ben nu weer helemaal bijgeslapen.
Vanmorgen, op weg naar mijn school, hoorde ik dat de school vandaag gesloten is (schijnt heel normaal te zijn hier), maar morgen ben ik van harte welkom en staat er direct al een uitstapje op het programma.
De volgende keer hoop ik hier wat meer over te kunnen vertellen.

De zon schijnt, ik heb net een bank gevonden waar ik geld kan pinnen (wat me tot nu toe niet was gelukt), ik ga een krantje kopen en lekker lezen in het park. Het komt helemaal goed!

Groetjes allemaal en tot de volgende keer.

Jeannet.

(het lukt me hier niet om mijn hotmail te openen, dus die berichtjes kan ik helaas niet lezen)

• 01 Juli 2013 - 21:49

Everien:

Ha Jeannet,
    Ik wens je een mooie tijd daar in Guatamala. Hopelijk lukt het om de knop helemaal om te zetten.
    Veel liefs
    Everien

• 04 Juli 2013 - 20:08

Riekie Buijs:

He Jeannnetje, fijn dat je heelhuids bent aangekomen. Straks als je weer in Nederland bent, snap je waarom dat er zoveel mensen hier willen wonen na je back to basic avontuur. Het zal wel goed voor de lijn zijn, maar ik ben niks jaloers. Wel nog steeds enorm trots dat je dit soort dingen toch maar blijft doen. Natuurlijk doe je het ook voor jezelf, maar velen, onder wie ikzelf, doen je het niet na. Wel weer leuk om je te volgen in je verhalen. Pas goed op jezelf en kom, vol van nieuwe energie en verhalen, heelhuids terug. groetjes Riekie