Afscheid van de school - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Afscheid van de school - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Afscheid van de school

Door: Jeannet de Jong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

29 April 2019 | Nepal, Kathmandu

Twee weken werken op de en project is kort. Vorige week schreef ik al over de verandering na de eerste week en dat ik een beetje bang was voor het verloop als de leerkracht veel de groep uit zou gaan. Nou, het was een pittige week; er was veel onrust in de klas vanwege een drietal leerlingen met zeer moeilijk gedrag die veel individueel begeleid moesten worden waardoor er voor de andere kinderen weinig aandacht was. Bovendien kwamen er nog twee nieuwe kinderen bij.
Er wordt op een andere manier met de kinderen omgegaan; daar waar in Nederland kinderen op en rustige manier worden benaderd, spreken de leerkrachten hier de kinderen aan met met een felle, luide stem en op deze manier houden ze orde. En er wordt anders omgegaan met moeilijk gedrag (minder consequent, sommige kinderen worden met zoetigheid rustig gehouden).
De tweede week vond ik het lastig dat ik niet de taal sprak van de kinderen en omdat de andere juf geen Engels sprak en begreep kon ik ook niet met haar communiceren en had ik soms het gevoel “wat kan ik hier nog doen”. De laatste dagen heb ik mijn plannen dan ook maar los gelaten. Ik ben nog een dag naar een groep met oudere leerlingen gegaan om te kijken hoe de leerlingen praktische vaardigheden (bakken, schoonmaken, werken met de kippen, naaien) leerden en dit was heel mooi om te zien.
Vrijdag was mijn laatste dag en ik heb op een leuke manier afscheid genomen; het was goed zo.

Daarna kwam ook het afscheid van de mensen in het guesthouse. Femke zal ik mijn laatste dag in Kathmandu nog weer zien. Maaike heeft de komende dagen hetzelfde reisprogramma en met haar vertrek ik de volgende dag met de bus naar Pokhara.

Groet,
Jeannet



  • 02 Mei 2019 - 13:44

    Anneke:

    Hoi Jeannet.

    Wat gaat de tijd toch snel!
    Geniet van de laatste dagen in Nepal en tot ziens.

    Hartelijke groet van Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 45317

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: