In the jungle..... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu In the jungle..... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

In the jungle.....

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

04 Augustus 2011 | Ecuador, Quito

Zondagochtend zijn we vertrokken naar Puerto Quito, in de jungle. Maar eerst stond er zaterdag nog een ´bergetappe´ op het programma, de Cotopaxi; een berg (met sneeuw) waar we met een jeep tot op 4500 meter hoogte gingen en daarna met de mountainbike naar beneden. De start was in de hagel, de aankomst in stromende regen. Onderweg mezelf wel 100 keer afgevraagd waarom ik dit weer zo nodig moet doen (bonk, bonk, bonk op je polsen...) maar de kick bijde aankomst was fantastisch; ik had het gered!

De overgang naar Puerto Quito was groot, van de sneeuw naar de klamme warmte van 30 graden en naar het derde project.
Nog een keer opladen voor een nieuwe situatie. Ik merkte dat de vermoeidheid, de warmte en het slechte slapen me nu gingen opbreken. En het werk was pittig; engelse les aan een groep van 26 kleuters en daarna aan 15 hele drukke jongens (´t was weer net het SBO...). Maar de kinderen en juffen waren fantastisch en ik merkte dat ik er weer helemaal voor ging en dat ik er wat kon betekenen. De kinderen hebben op een leuke manier een aantal engels woorden geleerd en de juffen kunnen nu purple goed uitspreken (geen poerple meer..). Veel plezier gehad en gezongen met elkaar.Het afscheid was dan ook hartelijk en warm en de weg is vrij voor nieuwe vrijwilligers.

´s Middags heb ik nog een lange wandeling gemaakt in de jungle en een bezoek gebracht aan een ecologische fruitfarm (nooit geweten dat er zoveel soorten fruit bestaan...). Maar ik heb ook een paar activiteiten overgeslagen om lekker in mijn hangmatje te liggen....

Morgen nog een dagje Quito; ik wil nog een paar musea en kerken bekijken en ik ga gezellig nog voor een leesles naar Papa Puma (kijken of ze hun ´huiswerk´ wel gedaan hebben...)
Zaterdagochtend nog een beetje aanrommelen en daarna na het vliegveld. Het is goed en fijn om weer naar huis te gaan!
Zodra ik thuis ben zal ik nog een aantal leuke foto´s van mijn klasjes op de site zetten, ik heb nu de puf niet meer om dat allemaal uit te zoeken.

Iedereen de groetjes, een dikke kus en snel weer tot ziens.
Jeannet.

  • 05 Augustus 2011 - 09:35

    Anneke:

    Ha Jeannet.
    Het gaat toch weer snel voorbij. Maar je hebt wel veel verschillende dingen gedaan en heeel veel meegemaakt!
    Leuk om dat allemaal te volgen. Heb je nog een foto van jou op je bergetappe? Tot ziens.
    Groetjes, Anneke.

  • 07 Augustus 2011 - 08:53

    Riekie:

    He hallo Jeannet, als je dit leest, ben je weer veilig thuis. Fijn dat het zo goed is geweest. Weer vol energie kijken wat je volgende keer wil gaan doen. Want dat dit niet het laatste was, dat is wel duidelijk. Ik snap wel dat je doodmoe bent. geniet maar lekker van je vakantie met Nico.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 45334

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: