Chao ong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Chao ong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Chao ong

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

11 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Lieve allemaal.
Na 3 dagen is het wel tijd om eens wat teschrijven, maar ik weet niet precies waar ik moet beginnen; mijn hoofd is helemaal vol met alle indrukken.....
Dat komt denk ik door het warme klamme weer; het regent elke middag en avond waardoorhet erg benauwd is,maar ik denk dat dit wel gaat wennen.
Waar ik niet aan hoef te wennen is het eten;twee keer per dag warm en heeeeerlijk!
Erg veel krijg ik nog niet binnen want er wordt met stokjes gegeten. Op het project geven ze me heel begripvol een lepel, die ik natuurlijk weiger want ik wil het onder de knie krijgen.........
Maar waar ik erg aan moet wennen is de stad; wat een drukte, wat een chaos. En niet zozeer door de auto's, nee waar ik helemaal dol van wordt zijn al die scooters en brommertjes. In een lange rij krioelt het door de stad, toeterend, en volgepakt (dozen, dieren of de hele familie).

Twee dagen ben ik nu met Henriette op het project en het gaat fantastisch. Gisteren zaten we om 8 uuur 's morgens bij de directeur op kantoor (met thee en mango) en zijn we vervolgens naar de kinderen gegaan; we zagen er zo een aantal in onze klas zitten..... Vooral kinderen met een verstandelijke beperking en enkelen hebben meervoudige handicaps. (De kinderen met Down zijn zo leuk).

Vanmorgen zijn we dan ook gestart. De belangstelling in het tehuis was groot. 10 kinderen in de klas en 3 toekomstige teachers en wel 10 volwassenen (om te vertalen of te bekijken). Het verliep dus een beetje chaotisch....
Maar wat is iedereen enthousiast en gemotiveerd; vanmiddag verliep alles al een stuk rustiger. Ik denk dat dit echt heel leuk gaat worden.
Vanmiddag flink inkopen gedaan; papier, tekenmateriaal, allerlei bakken en mandjes.
Als het goed is komen morgen de kasten en gaat het op een echt klaslokaal lijken.
Dinsdag starten we het tweede klasje.

  • 11 Juli 2012 - 16:38

    Anneke Koelewijn.:

    Fij dat je er bent en dat je het zo goed naar je zin hebt!

  • 11 Juli 2012 - 17:43

    Everien:

    Dat klinkt heel gaaf allemaal. Veel succes, maar vooral veel plezier. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 45334

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: