Bienvenido in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Bienvenido in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Bienvenido in Quito

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

05 Juli 2011 | Ecuador, Quito

Mijn reis naar Quito is goed verlopen. 19 uur lang een beetje slapen, suffen, lezen en eten en alle drukte en stress glijden van me af. Toen ik om 11 uur ´s avonds in Quito aankwam stond Eduardo (contactpersoon van het project) me al op te wachten en een uur later lag ik in m´n bed.

De maandagochtend begint met een goed ontbijt (volgens mij is dit een prima hostel). Daarna is er wat onduidelijkheid; ik dacht dat er afgesproken was dat we naar het project zouden gaan maar Eduordo bedenkt zich opeens dat er niemand is vandaar (??) en dat we hier morgen heen gaan....
Okee, dan maar wat andere klusjes doen; een SIM-kaart voor mijn telefoon kopen en een plattegrond van de stad, zodat ik zelf op stap kan. Daarna ga ik met met Zita (ook vrijwilligster) en Eduardo naar het oude centrum van Quito en leren we hoe het openbaar vervoer werkt.

Dit is weer echt Zuid-Amerika; dinsdagochtend meld ik me om 10 uur bij Eduardo; we zouden toch naar het project gaan? Si si...(maar hij was het volgens mij al weer vergeten...)
Het is ruim een half uur met de bus, maar zo krijg ik wel een mooie indruk van de stad. Quito is wel 30 kilometer lang en hoe zuidelijker we gaan hoe armoediger het wordt.
In Villa Ticca probeer ik in mijn beste Spaans uit te leggen dat ik lees- en schijfles wil geven aan volwassenen. Paola belooft me om te informeren welke mogelijkheden er zijn, vrijdag laat ze het me weten. We spreken af dat ik de komende dagen in de ochtenden ga helpen op de dagopvang.
Mijn eerste gedachte bij de opvang is ¨wat een kleine ruimte voor 30 kinderen¨, maar als je er een tijdje tussen zit is het toch wel gezellig, de kinderen hebben allemaal
vrolijke koppies, de leidsters zijn aardig en ik mag zelf kijken wat voor activiteiten ik wil gaan doen.
Om 1 uur ga ik alleen met de bus terug, zoals Eduardo het had uitgelegd moest het erg simpel zijn; nou niet dus, halverwege gaat de bus een heel andere kant op.... Gelukkig heb ik mijn plattegrond en besluit ik maar uit te stappen en verder naar huis te lopen.

Gisteren was alles nog een beetje vaag, maar vandaag heb ik weer plannen kunnen maken. Vanmiddag nog even naar het winkelcentrum geweest op zoek naar papier en speelgoed; heerlijk al die rommelwinkeltjes waar de meest uiteenlopende handel verkocht wordt.
Ik ga nu slapen want morgen om kwart voor zeven gaat de wekker; hoezo vakantie......

Adios!
Jeannet.






  • 06 Juli 2011 - 10:29

    Henriëtte :

    Ha Jeannet,
    Wat herkenbaar weer. Je denkt dat alles goed is afgesproken en nee hoor, het is totaal anders! En dan die bussen in zo'n land...haha.
    Maar het werken kan beginnen. Heel veel succes en geniet van je tijd in Ecuador.
    Groet Henriëtte

  • 06 Juli 2011 - 14:20

    Riekie:

    Toch fijn dat alles zo goed geregeld is. Tjonge maar goed dat je ondertussen iets gewend bent. als je vanaf vrijdag les gaat geven is de halve week al weer voorbij. je bent gelukkig van de straat. ha ha, geniet er van, ben blij dat jij er tegen kan, niets voor mij.

  • 06 Juli 2011 - 16:44

    Agnes:

    Hola Jeannet,

    Wat super dat je nu in Ecuador bent. Leuk om jouw verhaal te lezen. En zo herkenbaar!!!
    Marcel en ik gaan de Kilimanjaro beklimmen. Ik ga deze vakantie geen vrijwilligerswerk doen, aangezien we er net een half jaartje weer zijn.
    Jeannet, geniet van het avontuur. En ik blijf je volgen.

    Hasta Luego!
    Besos Agnes

  • 06 Juli 2011 - 21:39

    Inge:

    Ha moeder!
    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen! Leuk dat je zoveel vrije tijd hebt, mis je in ieder geval niks van het land zelf!
    Hier gaat het prima, heb vanavond macaroni (jaja het is woensdag) á la Inge gemaakt, zeer aan te raden.
    Stuur je binnenkort wel even een mailtje met een update vanuit Zeewolde!

    xx Je dochter

  • 08 Juli 2011 - 17:52

    Anneke:

    Hoi, leuk om een bericht van je te lezen. Wel iets heel anders dan in Nederland. Maar uiteindelijk kom je dan toch waar je wezen wilt...Geniet er van, ik ben benieuwd naar je verdere avonturen.

  • 10 Juli 2011 - 10:48

    Je Zus Rita:

    Hallo Jeannet,
    Wat leuk om je verslag te lezen,we kijken steeds even of er weer een stukje op staat.We volgen je wel hoor.Vanmiddag (zondag) gaan we even naar pa en ma en houden hun zo op de hoogte. Geniet van deze weken in het verre Ecuador.
    Gr. van Pieter en Rita.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 45312

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: