Een weekendje Riobamba - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Een weekendje Riobamba - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Een weekendje Riobamba

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

08 Juli 2011 | Ecuador, Riobamba

Het is nu vrijdagavond half 9 en ik zit hier in een hotel in Riobamba, achter een computer met een razendsnele internetverbinding.
Vanmorgen nog gewerkt en daarna ben ik in de bus gestapt en na een reis van 4 uur ben ik nu hier aangekomen. In de bus zat ik naast een gezellige vrouw en zij heeft me in de bus al een beetje wegwijs gemaakt in de stad.
Morgen ga ik naar Alesi (weer 2 uur met de bus) en daar een spectaculaire treinreis maken met een groot hoogteverschil; de trein moet zo ongeveer zigzaggend de berg af.
Zondag ga ik dan weer terug naar Quito.

Ik heb nu 3 dagen gewerkt en het was heel leuk, echt het zijn hele schattige kinderen. Ik voel me echt weer peuterjuf. Maar hoe leuk dit ook is, ik had een ander doel toen ik hier naar toe ging; lees- en schrijfles geven aan tienermoeders, en dat loopt nog niet zo lekker, het gaat echt op zijn Zuid-Amerikaans.
Paola, de coordinator van het project (een prima mens verder..)zou maanden geleden al een opzet maken en het bekend maken bij de moeders. Dinsdag heb ik gevraagd wanneer ik kan beginnen, si si....problemas... maar vrijdag had ze het voor elkaar. Vandaag ben ik weer naar haar toegegaan, si si...problemas....maar maandag gaat ze het doen....Ook de methode die aanwezig zou zijn, schijnt er volgens haar niet meer te zijn.
Gelukkig is Mariska inmiddels weer in Quito aangekomen, misschien kan zij wat meer druk zetten. En ik denk dat ik ook wat meer Zuid-Amerikaans moet worden, alles rustig aan.....

Als ik de treinreis overleef, laat ik het jullie morgen weten. Bedankt voor al jullie reacties, heel leuk om te lezen.

Hasta manana

Jeannet.

  • 10 Juli 2011 - 22:11

    Marijke:

    Dag Jeannet,
    Lees toevallig je reisverslag. Ben gisteren in Quito aangekomen en heb zelf ook net 5 minuten geleden aan m´n blog gewerkt (omarijke.waarbenjij.nu).
    Ik blijf 5 weken in Ecuador en heb van Villa Ticca gehoord v.e. vriendin die weer Mariska Versteegh kende (collega). Wat een toeval....
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 45334

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: