Een "spectaculaire" reis - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Een "spectaculaire" reis - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Een "spectaculaire" reis

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

10 Juli 2011 | Ecuador, Quito

Het was een mooie treinreis zaterdag. Met een stroomtrein door een kloof en later de berg op (de neus van de duivel). Het was jammer dat je niet meer op het dak van de trein mocht zitten, maar met het raam open gaf het wel een aparte sfeer.

Zeker zo spectaculair was de busreis terug naar Riobamba. De bus zou om 19.00 uur vertrekken maar dat werd een klein half uur later. Het was inmiddels donker geworden en vanuit de bergen kwam er mist opzetten. Dit was voor de buschauffeur nog geen reden om rustig aan te doen; welnee volgens mij was hij van plan om de verloren tijd weer in te halen..... Eerst haalde hij een paar vrachtwagens in en later ook de personenauto´s en andere bussen. Ik geloof dat ik de enige was die hem nogal kneep; de andere passagiers zater er allemaal aardig relaxed bij.... Ik was in elk geval blij dat we heelhuids in Riobamba aankwamen. Op tijd; hij had inderdaad de vertraging weer ingehaald....

Het was heerlijk; zo even een weekendje alleen op stap. Veel wachten, veel in de bus, maar ook leuke ontmoetingen en gesprekjes met mensen (en kinderen) die ik tegenkwam.
Ik ben inmiddels weer in Quito aangekomen en ga morgen weer fijn aan het werk en ik hoop dat ik dan ook met het lezen en schrijven kan beginnen.

  • 11 Juli 2011 - 06:29

    Henriette:

    Wat geweldig zeg, de trip die je hebt gemaakt! En nu maar hopen dat je echt kan starten met lezen en schrijven. Je hebt je er zo goed op voorbereid en dat het is toch een doel van je om dit uit te voeren. Ik wens je deze week weer veel succes. Ook bij mij begint het te kriebelen. Nog een paar dagen en ook ik vertrek voor mijn vrijwilligers klus.
    Groet Henriëtte

  • 11 Juli 2011 - 13:09

    Anneke Koelewijn:

    Je maakt zo heel wat mee. Gelukkig weer heelhuids teruggekomen. Prachtig om de foto's te bekijken. dat geeft een mooi beeld, dan weet ik een beetje wat ik me van je omgeving voor kan stellen. Boeiend die tochten!Succes verder.
    Groetjes, Anneke.

  • 11 Juli 2011 - 13:32

    Riekie:

    Lekker spannend zo. In Nederland ben je straks veel meer relaxed in de auto. Als je dit overleeft! Je moet maar zo denken 'het is je tijd nog niet'. Ik hoop voor je dat je eindelijk les kunt gaan geven. Dat was toch je doel en je hebt je daar op voorbereid. Hier is alles weer op zijn kop wat werk betreft. Nog een paar maandjes dan ben ik werkeloos! ha ha je hoort het wel als je weer thuis bent.

  • 11 Juli 2011 - 19:50

    Inge:

    Zo te zien is het gelukt met de foto's op de computer zetten! Ziet er heel mooi uit! Leuk ook dat je vaak wat post, zo blijven we goed op de hoogte :)

    Hier is alles prima, vandaag met Joany naar Arnhem geweest, flink geshopt voor de vakantie, allemaal typische 'Inge-kleren" uiteraard. Je ziet het wel als je weer terug bent. Succes de komende dagen, hopelijk kun je nu met het werk beginnen waar je voor gekomen bent.

    xx Inge

  • 12 Juli 2011 - 20:44

    Marjolein B:

    Klinkt bekend en het blijft lastig: dat alles op zijn tijd-we zien wel-geen idee nog-rustige ritme, daar kunnen wij nederlanders gewoon niet zo goed tegen! Leuk om je verhalen te lezen en ik zie uit naar de foto's van de kids :) Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 45334

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: