Weekenje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Weekenje Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Weekenje Quito

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

17 Juli 2011 | Ecuador, Quito

Zaterdagochtend trok ik het gordijn open en ja hoor....strakblauwe lucht en zon! Het lijkt dan net of het weer niet stuk kan en toch betrekt de lucht om een uur of 3 weer en spettert het een beetje.

Vrijdagochtend toen ik op de opvang kwam was iedereen druk in de weer; de dokter zou die dag komen en het kamertje waar hij de kinderen onderzoekt moest worden opgeruimd en schoongemaakt; oude bankstellen, een kapotte kast, stapels kleding en dozen, alles moest er uit en werd in de kamer ernaast gezet (Ik kan dan misschien moeilijk iets weg gooien...hier kunnen ze het helemaal niet! Ik aan het soppen zodat alles er weer fris en steriel (??) uitzag. Vrijdagmiddag als de dokter weer weg is wordt alles meteen weer in het kamertje gedropt en de volgende maand begint alles weer van voor af aan.

Zelf ben ik vrijdagmiddag lekker naar een museum geweest van een schilder uit Ecuador; Guayasamin, heel mooi!

Dit weekend kwamen alle vrijwilligers voor de rondreis uit Belgie en Nederland aan in Quito. Dat was dus veel kennismaken met elkaar en Quito (´k was vandaag echt tourist).

Morgenochtend gaan de activiteiten voor de kinderen uit de buurt beginnen en ga ik aan de slag met 3 mensen met het lezen en schrijven; Angela is doofstom (zij is de schoonmaakster in de kinderopvang, een hele leuke vrouw), een man (met polio) en zijn vrouw.
Om 9 uur ga ik naar Angela en de andere twee geef ik ´s middags les. Ik heb geen idee hoe gaat lopen maar heb er veel zin in.....

Omdat we nu met veel mensen in de hostel zitten moet ik de computer met veel mensen delen, maar ik hou jullie op de hoogte.

Saludos

Jeannet

• 19 Juli 2011 - 21:10

Henk En Diny Petter:

Hallo Jeannet,

Wat leuk om je te kunnen volgen in Ecuador. We hebben de verslagen gelezen en foto's bekeken. En we hebben veel respect voor wat je daar zoal doet! We wensen je nog een hele goede tijd daar en groeten je hartelijk vanuit Dedemsvaart.