Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Otavalo - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Otavalo

Door: Jeannetdejong

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

24 Juli 2011 | Ecuador, Otavalo

Vrijdagochtend hebben we met de kinderen in Quito de vakantieactiviteiten afgesloten met een voorstelling. Alle groepen mochten optreden, met een liedje, een dansje of een circusact, heel gezellig allemaal.
Toen alle kinderen weg waren hebben we met elkaar pannekoeken gegeten en toen was het tijd om de spullen te pakken om met de bus naar Otavalo te gaan.
Otavalo is een klein indianenstadje en op zaterdag staat het in het teken van de markt. ¨s Ochtends om 6 uur een bezoek aan de veemarkt; fantastisch wat je hier ziet, koeien, varkens, kippen en cavia´s (is een lekkernij hier, sorry Michiel) en alles even ongeorganiseerd en rommelig...
En daarna de ´gewone´ markt met veel mooie spulletje uit het land. Ik heb een mooi wollen vest gekocht, dat deze dagen nog gebreid moet worden, woensdag is het klaar.
Gisteravond gegeten in de pizzeria met muziek uit Ecuador (je weet wel, panfluiten, trommels enz) heel gezellig!
Vandaag hebben we verschillende dorpjes in de omgeving bezocht en gezien hoe de mensen hier stoffen weven en muziekinstrumenten maken.

Morgenochtend verkassen we weer naar een ander hostel en ga ik aan het werk bij het tweede project; wat ik ga doen? geen idee......
Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga zo nog proberen een paar foto´s op de site te zetten van het lezen bij ´Papa Puma´ en Otavalo.

Iedereen weer een fijne week, op het werk of tijdens de vakantie.
Bedankt voor jullie reacties; heel leuk om te lezen!
Hasta luego!

Jeannet.

• 25 Juli 2011 - 15:44

Anneke.:

Ha Jeannet.
    Toch een mooi project.
    De stoffen en kleden op de markt zien
    er vrolijk uit. De wollen trui kun je in Nederland nu goed gebruiken. Het is om te bibberen hier.
    Nog veel mooie ervaringen gewenst!

Groetjes, Anneke.

• 26 Juli 2011 - 18:43

Riekie:

Hallo Jeannet, een poosje niet gereageerd, maar dat betekent niet dat ik je stukken niet lees. Wat maak je weer veel mee en wat een speciaal verhaal van die doofstomme mevrouw. Jammer dat ze niet meer kwam. Misschien schaamde ze zich wwel dat ze alles aan je had verteld. Hier is alles ook redelijk chaotisch. Over een paar maanden ben ik dus alsnog mijn baan kwijt. Alle regiokantoren gaan dicht, behalve Meppel. En ik heb dus geen zin om naar Meppel te gaan rijden, dus einde oefening. Ook Kees heeft weer problemen met zijn rug, er schijnt iets te zijn verschoven, alleen we weten niet wat. We kunnen pas 5 september bij die arts in Amsterdam terecht. We hebben geen zin om eerst weer naar een andere arts te gaan, dus wordt het wachten. de pijn is nu weer weg dus dat is wel prima. Maandag gaan we een paar dagen naar Duitsland. Iets anders dan Equador, maar ook leuk. Geniet nog maar een poosje. Als ik lees dat je over 12 dagen al weer naar huis gaan. Wat gaat de tijd toch enorm snel. Vooral blijven schrijven, erg leuk. We spreken elkaar snel.

• 01 Augustus 2011 - 19:49

Marjolein B: