Ik ben er! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Jeannet Jong - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Jeannet

Blijf op de hoogte en volg Jeannet

09 Juli 2016 | Oeganda, Kampala

Lieve allemaal,
En daar zit ik dan op zaterdagavond in mijn guesthouse in Kampala......
24 uur geleden was ik nog niet eens geland en nu het ik al zoveel indrukken opgedaan. Het was een prima vlucht; helemaal op schema en wat is het dan leuk als je echt wordt opgehaald! Het weerzien met Chantal was fantastisch; het was dan ook wel half twee dat ik in bed lag.
Een lekker rustig dagje vandaag was misschien wel goed geweest, maar nee, Chantal en ik hadden bedacht om vandaag een rondtoer te doen in Kampala, en dan helemaal op de Oegandese manier, met de boda boda, een soort taxibrommer, waarvan er in Kampala naar schatting een paar honderdduizend rijden. Het eerste half uur zit je stijf van angst achterop, hobbelend over onverharde wegen, maar daarna vertrouwde ik helemaal op Chris, mijn super chauffeur. En het was een fantastische toer; kerken, een moskee, de rijke en de arme buurten; een goede indruk van de stad. Ook een confrontatie met de geschiedenis van Idi Amin hoorde er bij.
En nu is het half tien en zit ik moe maar super voldaan op mijn kamer. Morgenvroeg neem ik de bus naar het noorden, naar Lodonga en hier hoop ik aan het einde van de middag aan te komen. Het is heel mooi dat Chantal zo'n netwerk heeft hier. Met een hele lijst met namen en telefoonnummers kan er gewoon niets misgaan. Morgenavond zit ik in mijn huisje en maandag begint het echt. Chantal heeft me al veel over verteld over de school en haar project, maar ik heb eigenlijk geen idee wat me te wachten staat. Spannend, maar ik heb er veel zin in.

Liefs,
Jeannet


  • 11 Juli 2016 - 07:46

    Anneke:

    Hoi Jeannet.

    Wat maak je veel bijzondere belevenissen mee.
    Achterop een taxibrommer lijkt me al een heel avontuur!
    Mooie foto's ook. Een heel fijne tijd gewenst.

    Groetjes,Anneke

  • 11 Juli 2016 - 12:39

    Bert En Janice:

    Ha zus,

    Wat leuk die foto's. Idd is achter op de brommer bij een wildvreemde, al een avontuur.
    veel plezier..wel kijken uit naar jouw volgende belevenis.

    Liefs

    Bert en Janice

  • 12 Juli 2016 - 16:28

    Jelly:

    Hoi Jeannet,
    Wat een verhaal en je bent er nog maar net. Heel spannend hoor op de brommer!! En dan te bedenken dat we nu bijna een week geleden, nog op de borrel zaten bij Kaap Flevo!!!
    groetjes
    Jelly

  • 26 Juli 2016 - 12:53

    Tineke Bolten:

    Wat een ervaring op die brommer,zo heb je wel een mooie en goede indruk van de stad.
    En nu moet het werk waarvoor je kwam nog beginnen. Mooi hoor al die indrukken.
    Blijf je volgen groet Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannet

Actief sinds 21 Juni 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 45259

Voorgaande reizen:

11 April 2019 - 03 Mei 2019

Drie weken in Nepal

21 April 2017 - 12 Mei 2017

Oeganda

08 Juli 2016 - 30 Juli 2016

Oeganda

02 Juli 2015 - 30 Juli 2015

Proyecto Yannick

09 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Mi casa en Ipauratu

27 Juni 2013 - 27 Juli 2013

Guatemala

08 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

Met 'Care4theKids' naar Vietnam

Landen bezocht: